søndag 4. mai 2008

Cowgirls

Søndager er som regel litt begivenhetsløse, men man får ikke mer moro enn man lager selv.
Cata gjorde en god innsats på oksen.
Winona gjorde det bedre på bardisken.

Siden Win er litt busy i kveld så får jeg (Cata) skrive litt mer utfyllende. Denne plutselige fascinasjonen for okser og bardisker kom som en liten reaksjon på Wins piratperiode tror jeg. Jeg fikk nemlig lyst til å finne meg en stil også, og siden jeg alt hadde dongeribukser så bygde jeg på litt der. Dermed ble det Cowgirl.

Etter å ha funnet fram et gammelt par støvler så og en jakke så la vi ut på tur. Jeg måtte jo ha hatt, ikke sant? Stetson ble innkjøpt på "The Hat Shop" - hvilket selvsagt medførte at jeg fant en mye finere en 2 butikker senere.

Med det viktigste av antrekket på plass (Win plyndra bare sitt rikholdige klesskap) så la vi ut på jakt etter Cowfun. Første søkeord var "mechanical bull"....og vi havna på "Outlaw Oasis". Oksen vist i første bilde var så umekanisk som den kunne få blitt. Der var det ekte vare for alle penga, og i stedet for å lande pent i en haug med puter måtte jeg bite i støvet opptil flere ganger. Men jeg holdt nå ut lenger enn Win i allfall.

Det later til at de fleste Cow-steder har linedance (vi holdt takten, som dere ser) i tillegg til okser og jammen hadde ikke flere av dem hyggelige salooner også. Den koseligste inneholdt både countrymusikk (valgfri), scene med linedance og masse kortbord med mulighet for å "slenge ned ræva" (fritt oversatt fra amerikanske poseballer).



2 kommentarer:

Anonym sa...

Yiiiiihaaaaah!
Vi bør nesten skaffe oss en sånn okse på øya. Jeg vet om noen som vet hvor man kan få kjøpt undertøyslag med blåmerker. Nemlig!
Nesblod har jeg fra før.

Unknown sa...

You fix bull. Me fix bruises.