mandag 28. april 2008

Winske byggeklosser

Nå har Cata allerede fortalt litt om det å bygge og bo. Jeg slengte meg på denne karusellen litt senere enn henne og var totalt blank da jeg satte i gang med mitt første hus i Woodhenville. Men man lærer litt for hver dag som går og til slutt hadde jeg klart å sette opp både ett, to og tre hus i løpet av kort tid.

Etter at vi ble øyboere har vi ogå bygget en del. Når man deler søsterlig, så er ombygging ofte smittsomt. Om den ene bygger nytt, så henger den andre på. Vi har vært innom en relativt artig bambus/tiki-epoke, mexispansk, nordisk osv. Men da Cata hadde et ufrivillig fravær før påske ble jeg en smule ensom på bakken og skaffet meg en skybox.

Skyboxer er rett og slett hus som man setter opp langt oppe i lufta. Fordelene er at man som regel unngår lag/heng og at folk ikke kan tusle innom når man ikke er hjemme (mer privatliv rett og slett). Dessuten sparer man ofte litt på primmene, ettersom man ikke gjør så mye ut av utsiden av byggverket.

Min skybox er trashy. Sofaene er skeive og skitne, takvifta er ødelagt, det er grafitti på veggene og skapdørene henger og slenger. Og jeg digger skyboxen min!!! Vet ikke om katten min er enig, men den overlever da (noen ganger må jeg riktignok skaffe meg en ny, men det er av andre grunner). Trashboxen min er liten, men akkurat passe. Jeg har sovehems og takterasse.. om man kan kalle den det. Der har jeg plassert en kontainer og en fyrstikkeske med plass til 5 personer i.

En vakker dag kan det hende at jeg flytter ned på bakken igjen, men akkurat nå stortrives jeg oppi i lufta. Likevel er det på bakken jeg oppholder meg mest.. for det er jo der det skravles. Jeg skal rote frem noen bilder av de winske byggverkene etter hvert. Tror at de 3 siste skal være dokumentert i alle fall.


Dette prefab-huset var mitt forrige. Med en levetid på ca 1 uke.. eller var det to?
På den tiden hadde vi også en camper som bodde i telt utenfor.


Og her bor man nå.

Ingen kommentarer: