fredag 25. april 2008

Let me present....moi...

Jaha, altså... jeg er Cata Fredriksson. Jeg fikk første gang høre om Second Life i en artikkel i VG i fjor sommer. Siden jeg er entusiastisk databruker så ble jeg naturligvis så nysgjerrig at jeg måtte lage meg meg (dvs. avataren). Motet sviktet imidlertid før jeg våget å entre "det andre livet". To dager senere leste jeg om Second Life på et annet nettsted og jeg tok mot til meg og jumpet inn.

Det var litt uvant og i begynnelsen skjønte jeg ingenting. Særlig ikke hvor jeg var - og hvor jeg skulle. Som fersk bruker (newbie) havner man gjerne på en begynnerøy der man skal lære seg visse grunnleggende ferdigheter som å gå og fly. Jada, vi kan både det ene og det andre her inne.

Heldigvis traff jeg andre nordmenn (-kvinner) som var like forvirret og vi hjalp hverandre i gang. Det første vi måtte gjøre var å oppgradere oss til noenlunde representative kvinner. Den første avataren man lager er nemlig veldig "tegneserielookalike".

Ved gjensidig informasjon og sladder fant vi fort ut at det gikk an å skaffe seg en god del gratis klær i stedet for de nokså kjedelige basisantrekkene. Dermed var vi i gang med shopping (Catonsk: sjåpping).

Ingen kommentarer: