lørdag 26. april 2008

Pimp my n00b!

Når du starter i Secondlife kan du velge mellom flere forskjellige avatarer. Det er ikke så nøye hvilken du velger, for du kommer fort til å bytte utseende. Du vil nemlig ikke gå rundt og se slik ut. Punktum.

I dag har vi starta prosjekt "Pimp my n00b", for å vise at det går an å skaffe seg en avatar som ser folkelig ut på kort tid, og uten å bruke mye penger. Prosjektavataren (nei, dere får ikke vite hva hun heter) ble rezza i dag, og var skalla da hun ble født. Lindenhåret mangla nemlig i databasen. (Ikke at jeg klager, akkurat.)


Lekker, ikke sant?

Men hva skal en stakkars nyfødt avatar gjøre?
Gå på freebie-jakt!


Det første jeg gjorde var derfor å ta en TP til Bewitched Hair på Lemon Island. Der vokser det nemlig gratis (og absolutt brukbart) hår på trærne denne uka.

Neste stopp ble Cassiopeia Island, der de fleste butikkene er med på ukas aktivitet. Det betyr freebies i fleng.

Det vil si... Det finnes freebies, og det finnes freebies.
Secondlife er stappfullt av freebies, men det aller meste er søppel. De gode freebiene må du gjerne betale en Lindendollar for, men til gjengjeld ser det stor sannsynlighet for at du slipper å kaste dem med det samme. På Cassi er det stort sett bare Dollarbies av høy kvalitet.

Bilda taler sitt tydelige språk:
Jeg har både ny shape og nytt skin.
Shapen henta jeg i Subscribe-o-matic'en på Skin Within! mens skinet er en dollarbie fra Splashing Doll på Cassi.

Sko er et kapittel for seg sjøl.

Det finnes sko, og det finnes SKO.

De færreste billigsko er brukbare, så jeg tok en TP-taxi til Catonas på Madison Square og kjøpte et par Onyx av Cata. Vel anvendte penger, hvis du har noen.

Har du ikke, så søk opp Mary Jane Shoes, og hent en freebie ved sia av lykkestolen der.

Alle antrekka i dette innlegget er kjøpt for en Lindendollar hver på Cassiopeia.

Det er vel og bra med klær, men en avatar må også ha en AO, en Animation Overrider. Hva du enn gjør, så hold deg langt unna Vixen's populated AO. Standardgange er bedre. Mye bedre.

Det er nemlig direkte slitsomt å se sitt alter ego gå med Lindengange, og å se seg sjøl fly som et fugleskremsel er heller ikke noe pent syn. Men AOer koster penger. Mye penger. Not. Det er nemlig fullt mulig å få en OK AO helt gratis.

Stikk innom Catonas på Madison Square og hent gavepakken deres.
Der ligger det en Zhao II og et landemerke til ANIMAH, der du finner en freebiepakke med stå-animasjoner og en med fly-animasjoner. Dra ZHAO-en ned på bakken fra inventory, høyreklikk, edit og kopier de nye animasjonene dine over til Contents-tabben. Lukk redigeringsvinduet, høyreklikk igjen, og wear. Voila!

Jeg har brukt 74 Lindendollars i dag. Med dagens Linden- og dollarkurs er det ei krone og femti øre.


Det har gitt meg et stort utvalg skins, en del shaper, tolv frisyrer, ti komplette antrekk, et par smykker, to tatoveringer og to par sko. Det eneste jeg mangler er et par langbukser, for de jeg ble født med har jeg allerede sletta.

Om du ikke har 74 Lindendollar klarer du deg fint med en fire-fem, bare du er selektiv mht hva du kjøper for dem.
Hvor du får tak i penger? Du camper. Søk på Camping eller Money tree, så finner du et par OK steder å starte.
Hvis du ikke kjøper noen Linden da, så får du tid til å kose deg også.


Jeg for min del.... Jeg skal ut og danse!

-Om jeg da ikke søker opp noen gode lykkestoler og prøver lykken.

Snakkes!
Jeg tror forresten jeg må skrive noe om inventoryrydding snart. Prosjektavataren har allerede 1109 items i inventory...

Var det noen som sa svart belte?

2 kommentarer:

Unknown sa...

SLURLer kommer!

Anonym sa...

Bare legger til at det ligger en egen AO-pakke ved disken i Catonas på Madison Square. Om det er vanskelig å finne butikken, så søk meg frem (Winona Wiefel) og se i profilen min.
Pakka er ikke merket med annet enn Free Gift, men den ligger på gulvet foran disken.
Trøbbel?? Send en IM :)