tirsdag 29. april 2008

Catastrofer II

Jeg sa jo jeg hadde fler....

Blant annet så ble Catastrofen Casper etterlyst. Joda, han er en Catastrofe - det lille spøkelset mitt. Kort etter min innflytting i prefab 1 hilste jeg på en vennlig bygge og interiørinteressert nabo. Omgjengelig som jeg er ba jeg nabo Maestro med hjem (nei, baaaare for å kikke på hus - ikke ta den) . Da vi kom inn ytterdøra så la jeg merke til noe melkehvitt i gangen. Begynte å lure på om jeg hadde greid å plassere en lampe der uten å vite det, men nei. Da jeg så den melkehvite " kuppelen" fra en annen vinkel, fikk jeg øye på to store forbausede øyne. Som blunket.
Det sjenerte lille spøkelset Casper hadde flyttet inn, og jeg fikk føyset Maestro ut i en fart.

Siden har Casper hatt det med å dukke opp på de rareste plasser, og alltid er det noe som går galt når han viser seg.

Blant annet dukket han opp på Wins eiendom inne på fastlandet, da vi drev og testet ut innholdet i diverse freebiepakker vi hadde ervervet oss. Jeg er sikker på det var hans skyld at artikkelen som het "flame" og som jeg ærlig og redelig trodde var flammen til et bål, viste seg å eksplopange oss til den ytterste sim-rand. Det er ikke engang lov å eksplopange i Prize Estates, så vi kunne jo blitt utvist på livstid. (Pang-freebie er nå slettet!)

Jeg husker ikke om Casper var tilstede da jeg skulle male mitt lekre lille selvbyggerhus, men om han ikke var det så burde han jammen vært. Det ble stor Catastrofe.

Som dere skjønner fikk jeg etterhvert lyst til å bygge mitt eget hus. Siden alt rundt oss var amerikanifisert og SLifisert så ville jeg bygge et ekte norsk sørlandshus (eller muligens trønderlån?) . Hvitt skulle det i allfall være. Jeg la kloss på kloss og tilpasset som best jeg kunne. Har jeg fortalt at det er en grunn til at det er flate tak på veldig mange bygg i SL? Skråtak er no' dritt. Men jeg fikk altså på plass taket. Smårutede vinduer ble kjøpt ferdig hos den norske husleverandøren Brumm Bricklin og satt på plass. Dessverre holdt ikke de lenge. I en "unlink" fikse på runde klarte jeg å rote til det ene vinduet slik at det aldri ble seg selv igjen. (Sorry, Brumm - det va'kke din skyld). Dermed ble det til å lage egne vinduer - med vindusrammer.

Jeg fikk det faktisk til! Vinduer kom på plass og jeg begynte malearbeidet. I praksis betyr det å legge på tekstur. Det er i grunnen ganske lett hvis man tenker seg litt om. Det gjorde ikke jeg. Jeg var nesten ferdig med hvit panel ute, hvite vegger inne, vinduer som kunne mørklegges hvis man ønsket privatliv og røft eikegulv da jeg oppdaget det: en del av en vindusramme var ikke blitt malt. Den hadde opprinnelig SL'sk sponplatetekstur. "Åh, den må jeg få hvit", tenkte jeg og skred til handling. Hva skjer hvis man legger tekstur på en bit som er linket til (mange) andre biter? Akkurat. Alt, jeg mener absolutt alt, blir hvitt. Så der sto jeg da, med mitt vakre nye hus. Panelet erstattet med helhvit flate. Eikegulvet var på mystisk vis transformert til hvite gipsplater og vinduene var helhvite. Ja, glasset også. Det så ut som da Mr. Bean skulle male stua si etter dynamittmetoden, bare at jeg fikk alt hvitt utendørs også (farvel rustikke taksteiner).

Vel, det ble orden på det etterhvert. Men det tok sin tid.

1 kommentar:

Anonym sa...

*mimre*
Flame-episoden var staselig. Vi prøvde jo å eksplopange han som tittet på den ledige nabotomta også. Dvs. "noen" ga meg den eksplopangen og jeg visste jo ikke hva det var. Plutselig lå jeg i havet..
Casper bodde en stund i den gamle bua mi også. Passet på døra som jeg ikke hadde.