søndag 1. juni 2008

Simsala....søren...!?

Jah, vi har sim. Reven, Winona og jeg har spleiset på en. Winona og jeg fant ut at det ville ikke bli stort dyrere enn det vil allerede leier, og Rev ville bli mer selveier hun også. Så vi bestemte oss for å dele en søsterlig mellom oss.

Kloke som vi er (?) kjøpte vi en med en enkel - nesten kvadratisk- fasong (se forrige innlegg). Det ville jo bli lett å dele tenkte vi. Joda, en annen ville sikkert vært vanskeligere. Første trinn er å dele ut boligparseller mellom de tre eierne. Nå skal vi ha hver vår boligøy, nemlig. Men deling gikk ikke hen uten småvansker. Først regnet vi ut lengden av sidene på parsellen, dernest prøvde Cata seg med å legge ut primmer som målestokk langs siden, så kunne vi dele ut fra det. Det gikk bra til Reven hylte "STOPP!!!" Jeg må være enig i at det kanskje var vel så lurt å bruke koordinatene i simmen......

Vel, Reven var den perfekte landmåler og satte opp landemerker der vi skulle skille ut boligparsellene - og Win grep resolutt spaden og gravde vei i vellinga (eller kanal i sanden).

Jeg fant det best å ikke forkludre noe mer og overvåket det hele.
Etterhvert fant Win ut av oppdelingens mysterier (etter iherdig binærtallregning fra Reven og kvadratrotregning av moi). Etter litt prøv og feil ble det faktisk en rettferdig deling av landområder.

Så nå har vi hver vår øy og har forlengst begitt oss inn i landscapingen. Rev bor (foreløpig) i skjærgården, Win har slått seg til i fjellet og Cata vil stadig bo på øy. På et tidspunkt i går trykket riktignok Reven "revert" midt i landskapsformingen. Det er en dårlig ide, veldig dårlig... Alt settes da tilbake til utgangspunktet....

I dag var ikke jeg stort bedre. Jeg ville ha sandstrand i lagunen min og prøvde å endre teksturer littegrann. OK, jeg kunne vel ikke vite at jeg kom til å endre for hele regionen og har nå slått behørig fast at Winona ikke ønsker å bo i sandfjell.

By the way...vår nye sim har fått det velklingende navnet Roscana. Det er bare å kikke innom. Vi står vel ikke i katalogen riktig ennå, men det blir....

7 kommentarer:

Unknown sa...

*klukk*

Anonym sa...

Fjellet? Jeg er jo pirat jo.
Vurderer å legge asfalt på hele tomta og lage motorvei i stedet.

Cata Fredriksson sa...

Pirater er vel ikke på noen motorvei, vel....

*irettesetter Win*

Anonym sa...

Nei, det er kanskje cowboyer det.
Innerst inne er jeg bare meg selv og knapt nok det.
*går inn i seg selv og filosoferer*

Fearchara Seomun sa...

Grattis!! Må man endre tittel på blogg da? Fy søren som dere har holdt på mens noen feira bursdag i Hardangar.

Og...uhyre morsomme eiendomroterier.

Cata Fredriksson sa...

En gang Catonitt, alltid Catonitt, selv om vi nå er blitt Roscanaere...eh...det hørtes ikke helt rett ut...Roscanitter? Roscere?


Altså - det blir visst Catonitter enda en stund.

Unknown sa...

Det må være Roscanere da, men jeg er muligens en ørliten smule inhabil....