mandag 2. juni 2008

Den lille teksturkrigen

Tekstur ja. Man har nå oppdaget at landskap også må ha tekstur. Det kan by på problemer når tekstur reguleres etter høydekoter og på 1/4 av simmen ad gangen. Man kan ikke redigere pr. eiendom. Det er ikke lov å ha mer enn 4 teksturer til sammen og de representerer hvert sitt høydenivå over havet. Når Reven vil ha skjærgård, Winona vil ha fjell og jeg vil ha (litt) sandstrand ned mot havet så blir det en utfordring.

Vi har nå slått fast:
  • Reven vil ikke ha helgrønn skjærgård. (Flytte opp kote for klipper og ned kote for sand)
  • Winona vil ikke ha sandfjell (flytte kote for sand ned veldigmasse)
  • Cata vil ikke ha grønsket sand (flytte kote for sand litt opp igjen)
Det er godt vi har "The Bufferzone" sier jeg bare. Win har nå vært enig med vekselvis Reven og meg i et og et halvt døgn, stakkar. Men nå har vi det fint alle sammen (og jeg vedder mustasjen som jeg ikke har på at noen begynner med terraforming igjen snart så det blir surr i soner enda en gang) .

Jeg har reist mitt gamle hus med utsikt mot vest - over havet. En liten lagune -med korall- befinner seg like nedenfor. Bålet er selvsagt rezzet og for å skjerme mot Sjappland (arbeidstittel på området der vi skal prøve å drive litt bissniss) så hevet jeg landskapet der litt. Da gikk det opp for meg at på den høyeste pynten bør det stå et lite fyrtårn. Vi kan ikke forårsake skibbrudne, kan vi vel?

Cape Cata er nå et faktum.

Fyrtårnet også.

Fyrtårn ble selvbygg inntil videre siden alle dem man kan få kjøpt er temmelig digre. Medeiere ble i forkant av bygging informert om at dårlige vitser om fallosfigurer skulle man ha seg frabedt. Formaningen lyktes, men til gjengjeld greide Fearchara å utrope Wins camopalme til fallossymbol da hun var på befaring.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg venter spent på utdelingen av fredsprisen. Om det er gress på fjell eller sand på stein gir jeg blaffen i. Men jeg nekter å ha sandfjell... thats it!

Unknown sa...

Sandfjell går ikke an. Nemlig.
Men det er vi vel skjønt enige om alle sammen?

Det går så bra så...

Cata Fredriksson sa...

Med sandfjell kan man bygge stoooore sandslott?

*prøver seg forsiktig med løsning*

Anonym sa...

Man kan?
Men man vil ikke?
Er jeg vanskelig?
Ikke så veldig?
Bare litt?
Bare når det gjelder sand?
Litt vann også?
;)

Unknown sa...

Er det noen som vil ha grønnere gress, forresten?

Anonym sa...

Gresset er ikke grønnere..?
Er det ugress det vi har?
Kan vi røyke gress?
Gressenke?
Regress?
Progress?
Nei takk?
Dere bestemmer?

Cata Fredriksson sa...

Så lenge plenen ikke brer om seg så gjør det ikke så gresselig mye om det blir grønnere. Jeg har jo sanden min så jeg trenger ikke gå på gress.

Anonym sa...

Gresset er alltid grønnere på den andre siden ... eller det ser ihvertfall sånn ut.