mandag 2. juni 2008

Oppgradert og beprimmet.

En liten statusrapport fra Win i midten.
Vi begynner å få ting på plass. I alle fall på 1/3 av simmen. Som tidligere nevnt er denne delen søsterlig fordelt mellom de tre sim-prinsessene og alle tre har deretter gått mer eller mindre amokk med spade og hammer.

Selv har jeg plassert meg i midten og øya mi har derfor fått navnet "The Bufferzone" (Takk Cata). Her fungerer jeg som fredsmegler og gledespike. Ok, ikke helt det siste, men glad er jeg jo. Til tross for at jeg flere ganger har fått beskjed om å oppføre meg som en "simeier", så sliter jeg litt med den delen. I alle fall om det innebærer at man må være voksen eller noe.. men jeg vil jo ikke påstå at de to andre simerinnene er særlig mye bedre heller.

Etter at The Bufferzone var gravd ut til å ligne en mellomting mellom sjørøverøy og Jotunheimen på en dårlig dag var det tid for å finne et hjem. Jeg falt for fristelsen å herme etter Reveboksen.. en skybox i New York-stil. Litt sånn shabby-classy-trashy lissom. Hovedårsaken til hermingen var grotta å kjelleren. Den har jeg siklet på (ikke bokstavlig) lenge. Og når man først slår til.. så slår man til. Her gikk man for hele pakka og endte opp med et enormt byggverk med 3 romslige etasjer + grotte og takterrasse. Og plutselig hadde man et lite møbleringsproblem.
Den lille skyboxen min.


Inntil videre er planen å lage terrasse på terrassen (bombe?), soverom i 3. etasje, finstue i 2. etajse og trashroom i 1. etasje. Grotta skal være spaavdeling. Jeg har forelsket meg i noen relativt dyre møbler i shabby-antikk-stil og møblerer etter beste evne. Stua skal bli ferdig først, så soverommet.. trashrommet kommer vel av seg selv tenker jeg. I grotta skal den tacky leopard-dingsen som medfulgte byttes ut med putehaug.

På bakken har jeg egentlig ikke så mange planer. Jeg vurderte en grotte inni fjellet, men det spørs om jeg ikke må klare meg med palmer, bål og sånt altså. Man har jo ikke dårlig tid heller. Inntil videre har jeg bare en bro, noen finepalmer og den gode, gamle camo palma som allerede er testet.. og funker så lenge Cata ikke er i nærheten.

Gamleøya er satt til salgs for 25000 penger og vi håper at noen gidder å kjøpe den før neste tier skal betales. Neste ut er sjappetomta i Madison tenker jeg.

Med andre ord.. Win in the middle har det bare bra. Jeg fant til og med "Hopa"-en min (hoppeball type rød) under et forsøk på å finne noe helt annet. Winventory er stappfullt etter flyttingen. Det må ryddes... veldig. Men først skal det møbleres.. og jeg trenger en seng.. og vet om en seng.. Den er dyr og jeg SKAL ha den. Det er bare det at peisen som står ved siden av (og er minst like dyr) passer så innmari fint til.. for ikke å snakke om nattbordting.. og gardiner.

Bilder blir lagt til etter hvert.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man har gått amokk..
Seng, stoler, bord og diverse stuemøbler er på plass. Møblert hjem.. og vel så det.

Anonym sa...

Det merkes at dere har blitt mer seriøse nå .. håper dere fortsatt trenger useriøse besøk fra mislykkede aver ..

feks sånne som er i slekt med Andrew Geoffrey Kaufmann ..

men lykke til!

Cata Fredriksson sa...

Atte....hva mener du med "så lenge ikke Cata er i nærheten av Camopalme"? Jeg har da aldri satt øksa i den palmen.

Anonym sa...

Nei, men du har en tendens til å dytte den/de som er inni UT av camopalma. Det er ikke camopalme når noen vet hvordan den funker.

Anonym sa...

Da er innlegget oppdatert med bilde av skyboxen. Er nesten ferdig med innredningen og har svidd av nesten hele ukelønna (igjen) på møbler og dill.

I dag tidlig fant jeg også et teppe til grotta.. med uutforskede poser.. Det er greit med cuddleposer altså, men ikke BARE sånne. Jeg cuddler bare med spesielt utvalgte.. som bamsen som matcher pysjen min f.eks.